reklama

Peťov list Adriane Sklenaříkovej-Karembeu

Bratranec Peťo počas svojej utajovajej emigrácie na ostrove Tahiti hľadal spoločníkov pre svoj vysnívaný projekt spacích vakov. Oslovil okrem iných aj známu modelku Andrianu Sklenaříkovú-Karembeu,ktorej adresoval tento list (profesionálne preložený z francúzštiny). Zo spoločného biznisu slovenského obyvateľa džungľového domčeka a celebrity nakoniec nič nebolo, a Peťo sa v októbri 2009 obesil, ako je spomínané v starších článkoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Adriana Sklenaříkova-Karembeu
Adriana Sklenaříkova-Karembeu (zdroj: en.wikipedia.org)

A : Pani Adriana Karembeu Papeete, dňa 29. apríla 2009

Vec : Nezávislý vynálezca hľadá spoločníkov pre nasledovnú činnosť : Projekt výroby spacích vakov, perín, prikrývok a oblečenia, ktoré by slúžili v nebezpečných situáciách a podmienkach ťažkých na prežitie,

Uvedené výrobky sú ľahké, stalačiteľné a ľahko zbaliteľné a zároveň v dobrej cene.

Sú prispôsobené na použitie v ťažkých a život ohrozujúcich podmienkach (úspešne testovaná a patentovaná technológia).

Adriana,

Blahoželám Ti ku všetkým Tvojim humanitárnym aktivitám a k Tvojmu podnikateľskému duchu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Píšem Ti, pretože potrebujem spoločníkov, ktorí sú vybavení práve oboma týmito vlastnosťami.

Pred dvanástimi rokmi som vynašiel nový izolačný materiál, ktorý je veľmi účinný. V roku 2000 som získal francúzsky vynálezcovský patent.

Nechcem sa tu detailne rozpisovať o podrobnostiach týkajúcich sa účinnosti jednotlivých materiálov. Je to komplexná a ucelená technická problematika. Prosím Ťa však len o to, aby si si preštudovala obrázky a nákresy pripojené v prílohe.

Na týchto nákresoch je každý spací vak znázornený obdĺžnikom, ktorého výška zodpovedá jeho maloobchodnej cene a jeho šírka jeho hmotnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ideálny spací vak by teda bol znázornený neviditeľným obdĺžnikom (nulová cena a nulová hmotnosť).

Moje výrobky sú znázornené dvoma malými čiernymi obdĺžnikmi v pravo. Napriek tomu, že sú viditeľné, je zrejmé, že sú účinnejšie ako súčasné aktuálne technológie.

Aby si si to vedela lepšie predstaviť, snáď Ťa to viac zaujme na nasledovnom príklade : helikoptéra, ktorá zhadzuje teplé veci obetiam zemetrasenia by mohla zachrániť počas jednej cesty 2 - 3 krát viac obetí zemetrasenie, ak by využila na prenos potravín moje výrobky a nie tie, ktoré sa dnes využívajú na takúto činnosti.

Mnou navrhnutý spací vak, model „teplotný limit" 0 °C", vákuovo zbalený má objem iba

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2 litre a váži iba 550 gramov, v porovnaní s jedným z najlepších syntetických vakov, ktoré sa v súčasnosti predávajú na trhu „The North Face Cat´s Meow Polarguard delta", ktorý má hmotnosť 1,273 kg a stojí 180 USS.

Pripájam niečo o mojej osobe a dôvody, pre ktoré Ti posielam tento list :

Bývam v stane v samotnom srdci ostrova Tahiti, kde som si zriadil môj improvizovaný ateliér. Môže tu zotrvať aj 5 mesiacov, kým sa znova vrátim do civilizovaného sveta. Jem iba cestoviny, šošovicu a multivitamínové tabletky a snažím sa na svoje živobytie minúť najviac 100 € za mesiac. Takýto spôsob života mi umožňuje, aby som sa venoval takmer výlučne len mojej najväčšej vášni a záľubám, ktorými sú veda, technológia, vynálezy a objavy. Na svete je určite len veľmi málo miest, ktoré by takto priaznivo vplývali na takúto činnosť a tvorbu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od roku 2001 sa venujem predovšetkým zdokonaľovaniu mojich tepelno - izolačných materiálov. Okrem ich využitia pri výrobe spacích vakov a podobných produktov by bolo možné využiť mnou navrhnuté izolačné a tepelno - izolačné materiály aj pri izolácii a zatepľovaní budov, kde by mohli nahradiť sklenú vatu. Práve tento posledný variant využitia mi zaberá obrovské množstvo pracovného času. Aj keď žijem veľmi nenáročným spôsobom života a nemám veľké výdavky na život, toto neplatí pre výdavky spojené s mojou vynálezcovskou a objaviteľskou prácou. Svoje objavy financujem využívajúc priazeň miestnych podnikateľov a taktiež tak, že odpredávam časti svojho patentu. Od roku 1998 sa mi podarilo nájsť asi 25 spoločníkov, od ktorých som získal 35 000 €. Avšak aj tieto mnou podniknuté kroky majú svoje hranice.

V súčasnosti je môj projekt dostatočne rozvinutý a môžem prejsť k nasledujúcej etape - založenie spoločnosti a záväzok k väčším finančným investíciám . Moji tunajší spoločníci veľmi radi pomohli inovačnej myšlienke tým, že zakúpili časti patentu po 400 - 500 € na osobu. Avšak, otáľajú s realizáciou veľkej investície do projektu, ktorý sa netýka Polynézie, ktorý im po technickej stránke nie je veľmi známy a ktorý sa im svojim spôsobom zdá ako projekt obsahujúci isté riziká. Radšej investujú do reštaurácií, domov na prenájom, veľkých budov a hotelov - majú odvahu investovať do všetkého možného okrem spacích vakov !

Chcel by som Ti taktiež vysvetliť ako som v tropickej krajine prišiel na myšlienku výroby tepelno - izolačných produktov. Je pravda, každý sa tomu čuduje. V skutočnosti som na tomto projekte pracoval už pred rokom 1992. V tomto roku som prišiel na Tahiti. A potom, bývam v horách, v stane, ktorý je vystavený rôznym tepelným prúdom a ja som veľmi zimomravý človek. A výsledok : väčšinu roka mi je skôr zima ako teplo !

Som teda nútený hľadať finančné zdroje v cudzine. Som pripravený vysvetliť všetky dôvody, predložiť potrebnú dokumentáciu a vzorky. Bohužiaľ, z istých dôvodov nemôžem opustiť Tahiti. A naviac, kvôli nedostatku peňazí v súčasnosti mám obmedzené svoje tvorivé aktivity.

Moje hľadanie partnerov v súčasnosti ovplyvnili taktiež isté osobitné faktory, ktoré sa náhle vyskytli. Cieľovou skupinou pre výrobu mnou navrhovaných výrobkov by samozrejme mali byť predovšetkým už existujúci výrobcovia spacích vakov a podobných výrobkov, produktov a materiálov. A keďže hrozí, že môj výrobok by mohol zapríčiniť prudké zníženie cien týchto materiálov, nenachádzam patričnú odozvu. Veď, kto by už chcel znižovať ceny ? To nie je v záujme veľkovýrobcov a predajcov.

Existujú investičné fondy vykazujúce isté riziko. Zdá sa však, že akceptujú iba jeden návrh zo sto, ktoré sú im predložené. Genetika, nové informačné technológie a iné biotechnológie by boli nebezpoečnou konkurenciou. A naviac, prikladajú veľký význam a značnú dôležitosť pracovným teamom, ktoré predkladajú daný projekt. A bohužiaľ, v mojom prípade sa pracovná skupina zredukovala na jednu osobu ! Ja som urobil všetko pre to, aby si mohli podrobne preštudovať a podrobne sa oboznámiť s mojím projektom a to po stránke technickej, ekonomickej i právnej. Presvedčil som sa, že pracovný team zložený z jednej jedinej osoby sa zdá týmto pánom, ktorí disponujú obrovským množstvom finančných prostriedkov veľmi nedôveryhodný.

Možno by som sa mohol nakontaktovať na výrobcov surovín, ktoré využívam vo svojich izolačno - tepelných materiáloch. Ak by sa podarilo zrealizovať môj projekt, predali by viac svojich výrobkov a materiálov. Avšak, toto sa týka skôr veľkých spoločností a množstvo plastu a plastových materiálov, ktoré by som potreboval k realizácii svojho projektu je len kvapka v mori z ich objemu výroby.

Zaiste, môžem sa pokúsiť získať ich pre môj projekt výroby spacích vakov. Aj keď je málo pravdepodobné, že by sa títo páni stali v zimnom období obeťami zemetrasenia, je možné predpokladať, že generálny riaditeľ vo veku 65 rokov, je adeptom pre výkon zimných športov a že rád spí pod masívom Mont Blanc, v igloo...

Ako vidíš, musím veľmi dobre porozmýšľať, dokonca vyrobiť akýsi brainstorming aby som sa správne rozhodol a vybral osoby, ktorým predložím svoj projekt !

Pri takomto premýšľaní a takýmto spôsobom si mi prišla na um práve Ty. Dúfam, že v tom lepšom prípade budeš investovať osobne a v horšom prípade sa porozprávaš so svojimi kolegami z Červeného kríža a nakontaktuješ ma na iné podniky, inštitúcie, či organizácie, alebo osoby, ktoré by sa mohli do projektu zainteresovať.

Pokiaľ sa týka Teba osobne, mám ešte iný, oveľa zvláštnejší dôvod k optimizmu. Musím sa Ti priznať, že sa svojím spôsobom nachádzam "v sračkách". Ale videl som v televízii, že Ty si sa Etiópii neštítila dotknúť sa aj ľudí v takomto položení !

V mojom liste kladiem dôraz predovšetkým na humanitárny aspekt môjho projektu, pretože nadväzuje na Tvoju iniciatívu. Pokiaľ ide o mňa, som zainteresovaný do projektu hlavne po stránke lukratívnej. Mám o päť rokov viac ako Ty, ale nemám vôbec nič, nijaký majetok. Aj ten malý kúsok zeme, ktorý obývam na útese som musel najprv obsadiť a usadiť sa na ňom, až pokiaľ ma tu „nevymákli" jeho skutoční vlastníci. Mal som však šťastie, pretože sa rozhodli, že tu môžem zostať. Chcel by som najprv zachrániť seba z tejto biedy a potom budem môcť pomáhať druhým v núdzi.

Tabuľky, ktoré Ti zasielam v prílohe predstavujú dve hypotézy realizácie môjho projektu. Prvá hypotéza predpokladá výrobu 40 000 spacích vakov ročne, ktorých maloobchodná cena by bola 90,87 USS / 1 kus. Podľa druhého predpokladu by sme mohli vyrábať

200 000 spacích vakov a predávať ich za cenu 58,04 USS / kus.

Zníženie predajnej ceny je možné vďaka šetreniu, ale predovšetkým je možné cenu znižovať pomocou marže zisku, ktorá nebude príliš vysoká, 40 % namiesto 100 % v prvej hypotéze (predpoklade).

V oboch prípadoch sú marže nezvyčajne vysoké oproti tým, ktoré sú zaužívané v priemyselnej výrobe. Toto umožňuje práve neuveriteľná technická výkonnosť mojej technológie.

(Veľmi by ma zaujímalo, aké marže si dávaš Ty na Tvoje krémy ...).

Ročne by sa predalo 10 miliónov spacích vakov v Spojených štátoch a možno 2 milióny vo Francúzsku. Je samozrejmé, že v tomto prípade, o ktorom práve hovorím - píšem, sa jedná najmä o spacie vaky na leto. Avšak moje spacie vaky sú „trojsezónne". Ich hraničná teplota, pri ktorej udržiavajú teplo a pohodlie je 0 °C. Napriek tomu, vzhľadom na výkonnosť a veľmi prístupnú cenu by bolo možné reálne dodať na globálny trh až 200 000 kusov spacích vakov takejto kvality.

Inak, čo sa týka tých 40 000 kusov, vôbec nemám žiadne obavy. V každom prípade je to len nesmelá no i napriek tomu asi najvýnosnejšia hypotéza. Tento odhad predpokladá investíciu vo výške 170 000 USS a pracovný kapitál vo výške 230 000 USS. Takto nastavený projekt by mal priniesť ročný zisk 921 919 USS pred zdanením. Už na papieri je to veľa, však ?

Moje izolačné materiály by mali byť vyrábané strojovou výrobou. Je zrejmé, že vývoj takéhoto stroja a strojového vybavenia by si vyžadoval veľa času a stál by veľa peňazí. A práve z tohto dôvodu som predpokladal, že sa začne mnou navrhnutý izolačný materiál vyrábať ručne v krajine s lacnou pracovnou silou. 40 000 spacích vakov ročne by takto mohlo vyrobiť 200 nekvalifikovaných robotníkov.

Je zaiste možné zosúladiť komerčný aspekt s aspektom humanitárnym. Výrobná spoločnosť by mohla predávať výrobky určené na trh za jednu cenu a tie, ktoré budú určené na humanitárne účely za inú a inak stanovenú cenu.

Niektorí z mojich miestnych spoločníkov si predstavovali realizáciu môjho projektu tak, že v krajine, kde sa v súlade so zákonom platia minimálne dane, sa vytvorí materská spoločnosť. Podrobne som si tento návrh preštudoval. Ty osobne budeš asi požadovať, aby sa takáto materská spoločnosť vytvorila a založila v krajine, kde zákon vyžaduje platenie čo najvyšších daní. Som pripravený preštudovať si a zamyslieť sa aj nad týmto druhým návrhom. Inak, zaiste sa budeš chcieť poradiť a prekonzultovať celú záležitosť s Tvojimi účtovníkmi a účtovnými poradcami.

Pre mňa je dôležité hlavne to, aby bol môj projekt v konečnom dôsledku zrealizovaný.

Takže, čo Ti vlastne navrhujem konkrétne ?

V prvej fáze by bolo potrebné investovať 130 000 USS.

Jedna časť kapitálu by sa využila na založenie konštrukčnej kancelárie, v ktorej by pracovali jeden alebo dvaja inžinieri a technici, ktorí by vyvíjali jednoduché stroje a zariadenia potrebné pre výrobu a venovali by sa vývoju a výrobe prototypov pracovísk. Takáto konštrukčná kancelária by bola vybavená kamerami prepojenými na Internet, pomocou ktorých by bolo možné zabezpečiť prácu na diaľku a taktiež diaľkový dohľad a kontrolu a preto by ju bolo možné zriadiť aj v krajine s lacnou pracovnou silou.

Ďalšia časť kapitálu by slúžila na náklady spojené so služobnými cestami a nákupmi zástupcu, ktorého by som vopred na takúto činnosť vyškolil. Jeho úlohou by bolo navštíviť niekoľko desiatok prípadných dodávateľov rôznych surovín a taktiež nákup nevyhnutného množstva materiálov, potrebných pre prácu v našej konštrukčnej kancelárii. Vo väčšine prípadov tieto materiály, ktoré sú osobitne uspôsobené pre použitie v mojich výrobkoch vyžadujú zhotovenie na základe špeciálnej objednávky - a to je dôvod pre túto rozpočtovú položku.

Okrem rôznych výhod majú moje „revolučné" spacie vaky a oblečenie slúžiace na prežitie v ťažkých a život ohrozujúcich podmienkach samozrejme aj niektoré nevýhody. Prvou nevýhodou je hluk, ktorý vydávajú pri manipulácii s nimi. Táto hlučná manipulácia je zapríčinená značným množstvom metalizovaných fólií, ktoré sú dosť podobné tým, ktoré sa využívajú pri výrobe tradičných prikrývok, ktoré sa používajú na prežitie v ťažkých podmienkach. Druhou nevýhodou je pokles výkonnosti, ktorý môže byť spozorovaný po niekoľkých týždňoch používania. K tomuto dochádza opotrebovaním jemnej alumíniovej vrstvy, ktorá pokrýva plastické fólie a ktorá zabezpečuje odraz infračervených tepelných lúčov. I napriek tomu som pri svojich pokusoch a experimentoch dospel k záveru, že obe tieto „nevýhody" je možné zmierniť a to tak, že sa použijú špeciálne upravené plastické fólie, ktorých výrobu by sme si mohli dať patentovať.

Aj keď tradičné ľahké spacie vaky robia menej hluku, avšak reálne tomu tak nie je, aj tak sa opotrebovávajú. Podľa istého zdroja u kvalitného syntetického spacieho vaku došlo k zníženiu hrúbky o 50 % a to už po 50 použitiach (ak sa v ňom spalo 50 nocí). Mnou navrhnuté výrobky strácajú svoju hrúbku len minimálne. Iný druh spacieho vaku vysokej kvality s výstelkou z peria vydrží 200 nocí a potom sa jeho stehy a švíky začnú uvoľňovať. V takom prípade a po takomto dlhom používaní tieto spacie vaky strácajú iba tretinu svojej hrúbky. V tomto prípade sa samozrejme jedná o výrobky, ktoré sú oveľa drahšie ( 150 / 300 USS ) v porovnaní s mnou navrhnutými spacími vakmi, ktorých hodnota by predstavovala 60 - 90 USS a naviac tieto drahé spacie vaky sú oveľa ťažšie (+ 110 % / + 20 %) ako tie moje.

Rád by som kvôli dokonalosti už od začiatku výroby používal materiály vysokej kvality.

Isté je, že zatiaľ v život ohrozujúcich a nebezpečných situáciách postačujú aj výrobky a spacie vaky vyrobené z obyčajných materiálov. Je treba však si uvedomiť, že zachránené a zachraňované osoby majú iné starosti ako sa vynervovať kvôli hluku, ktorý vydáva ich matrac alebo spací vak, v ktorom majú prežiť a prečkať nebezpečnú situáciu.

Zvyšná časť vloženého kapitálu bude slúžiť na rozličné výdavky, ktorými sú napríklad testy výkonnosti a po ukončení vývoja výrobku oficiálne znalecké testy a skúšky.

Po ukončení prvej fázy sa vytvorí 200 vzorových pracovísk (náklady : 40 000 USS), prenajmeme ateliér / prevádzku o rozlohe cca 1500 m2 a zainvestujeme do pracovného kapitálu 230 000 USS.

Keďže naštartovanie predaja bude iba postupné, budú počiatočné vklady do pracovného kapitálu iba minimálne.

Predpokladám zriadenie štyroch marketingových reťazcov : obchod so špeciálnymi športovými potrebami, supermarkety, priamy predaj cez internet, predaj rôznym inštitúciám a organizáciám, ako sú napríklad civilná ochrana, armáda, humanitárne organizácie).

Môžeš sa pozrieť do pripojenej tabuľky, kde sú rozkalkulované všetky náklady. Na Internete som našiel dosť presné údaje týkajúce sa Hondurasu a na základe toho som urobil kalkuláciu pre túto krajinu.

Inak, v tomto prípade sa jedná o jednu z najvhodnejších krajín v Strednej a Južnej Amerike . V špeciálnych a špecializovaných priemyselných zónach sa tam nachádzajú dielne a prevádzky na prenajatie a prenájom nevyžaduje veľké množstvo administratívnych postupov a formalít. Cena práce ja tam však o niečo vyššia (160 USS / za mesiac pre nekvalifikovaného robotníka) v porovnaní s ostatnými krajinami, ktoré sú predmetom nášho záujmu, napríklad Moldavsko (90 USS) alebo Madagaskar (40 USS).

Je samozrejmé, že existuje veľa faktorov, ktoré konkurujú výberu miesta pre založenie fabriky. Ale v mojej kalkulácii výrobnej ceny predstavuje cena práce najdôležitejšiu zložku (9,14 USS).

Dve z krajín, ktoré sa mi zdajú obzvlášť výhodné pre založenie výrobnej prevádzky alebo fabriky sú v súčasnosti postihnuté politickými nepokojmi (Madagaskar a Moldavsko). Je to síce veľmi smutné, avšak verím, že tieto politické nepokoje nebudú trvať do nekonečna. A ak by sa tam politická a spoločenská situácia nezlepšila, mám „V zálohe" ešte iné krajiny s lacnou pracovnou silou, ktoré sú vhodné pre investovanie zahraničného kapitálu.

Mám pripravený prototyp reálnych rozmerov a veľkosti. Tento môže slúžiť ako spací vak (hraničná teplota pre jeho použitie je cca 0 °C). Môj prototyp môže poslúžiť taktiež aj ako vak na prežitie v nebezpečných podmienkach (v polohe v sede je hraničná teplota pre jeho použitie cca - 10 °C).

Štyria z mojich spoločníkov tento prototyp úspešne otestovali v zimných podmienkach : testovanie prebiehalo v lyžiarskom stredisku v Colorade, v ďalšom lyžiarskom stredisku v Andorre, v jednej záhrade v Bretónsku a v púšti v Chile.

Výsledky týchto štyroch testov potvrdili moje predpoklady týkajúce sa výkonnosti tohto prototypu. Chcel by som uviesť, že pred tým som si detailne naštudoval fyziku tepelných prechodov a podarilo sa mi skonštruovať veľmi presný merací prístroj, pomocou ktorého som v priebehu niekoľkých rokov zrealizoval 500 (možno i viac) rozličných meraní.

Bol by som veľmi rád, keby som mohol predstaviť svoj projekt jednému z Tvojich obchodných partnerov počas jeho cesty na Tahiti. Keďže väčšinu svojho času som nedosiahnuteľný, prosím, aby Tvoj obchodný partner pred svojou cestou na Tahiti dal o tom vedieť v dostatočnom predstihu mojim priateľom a tí to potom oznámia mne u v horách.

Dvaja z mojich priateľov sú informovaní o tomto liste.

Tento krát sa nechystám vrátiť do hôr pred koncom mája, preto by som Ti bol veľmi zaviazaný, keby prvá odpoveď mohla byť doručená mojim priateľom v tejto lehote.

Srdečne Ti ďakujem za Tvoju pozornosť, ktorú si venovala tomuto listu a budem veľmi rád, keď Ťa uvidím v televízii (ktorú normálne takmer vôbec nesledujem).

Moja fotografia so zbaleným vakom.

Peter Uher

Prílohy : grafické znázornenie ceny a hmotnosti spacích vakov ... rozpočet výroby v Hondurase ... článok o zemetrasení ... kópia môjho patentového osvedčenia ... kópia katalógu spacích vakov - rozsah 0 °C ... grafické tepelné simulácie.

Ak chcem optimalizovať svoje tepelno - izolačné materiály tak, aby bolo možné ich využitie pri zatepľovaní budov, musím navodiť simulácie tepelných transferov. Pre tento účel práve vypracovávam a pripravujem počítačový program za účelom merania takto pripravených simulácií tepelných transferov. Počítačový program ešte nie je hotový ani doladený, ale väčšina funkcií je už nastavená. Pracujem na ňom iba vtedy, keď sa nachádzam v blízkosti civilizácie, lepšie povedané v blízkosti elektrického prúdu.

Na ďalších stranách nájdeš náhľady programových výstupov. Je tam znázornená jedna časť steny dreveného domu, ktorý je typický pre USA.

(Projekt izolácie pre spacie vaky nevyžaduje takýto druh kalkulácie).

Miroslav Iliaš

Miroslav Iliaš

Bloger 
  • Počet článkov:  308
  •  | 
  • Páči sa:  36x

Konzervatívec, židofil a sionista. Už nie zarytý priateľ slobody. A čerstvý rusofil. Zoznam autorových rubrík:  Veda - aj tú treba, né ?Odluka cirkví od štátuIzrael, ó môj IzraelŠportíky moje bojovéISATIPataveda (pseudoveda)Súkromné dumaniaPeter UherNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu